fredag 16 augusti 2013

Oj oj oj ...

Brist på rubrik så fick det bli oj oj oj. 
Det har hänt grejer nu =) 
Ingen gladare än jag <3 

Linus har legat utan syrgas sen igår som jag skrev i förra inlägget igår vid 13.30 tog vi bort det, och bara gett han flusch med syrgas när jag provat att amma honom. För det blir lite jobbigt tycker han. 
Men inatt hjälpte sköterskan Camilla mig igång att få Linus ta tag, provade en amnings napp och då sög han några gånger. Dock tog det 30 minuter att få väckt herrn i sin säng. Han sov som en stock. Men så här i början när han inte vet riktigt vad han ska göra måste han va vaken till en början när jag lägger honom vid bröstet. 
Men han tog några tag och fick troligen i sig lite lite lite. 
vid 05,00 målet provade jag igen , men då fick jag honom inte nog vaken , så det gick väl inte super bra, men tog några sug tag iallafall. 
Sen provade jag igen vid 11,00 och då gick det helt okej, tog några rejäla tag, så han lär sig mer och mer. 
Jag åkte hem över vid 12 tiden. Och fick snosa lite häst mule ;) 
Zita gnägga när jag kom =) Då blir man glad. 
Borstade bägge två ett tag och myste , det gillade dom. Nu går dom helt med kossorna =) hehe lite kul att se faktiskt och bossen i hagen och över alla kor är NICKAN =) Är jag förvånad ?! Nej, Sur tanten. =) 
Katten fick även mat , var också med i hagen. 
Pratade lite med pappa innan jag åkte hem, lämnade lite grejer hemma och hämtade posten, sen åkte jag till affären och träffade mamma där. 
Köpte kräftor gjorde jag =) Det är ju bara såååå gott, så bäst att köpa på sig innan dom tar slut. så man har i frysen till vi kommer hem. 
Första vi ska äta första kvällen hemma sen när vi kommer hem är kräftor ;) gott gott.

Var tillbaka till sjukhuset vid 20 tiden. Då låg Linus jätte bra i värdet. till och med apparaten plinga att han låg för bra i syre upptaget ;) haha.
Han svajar bara lite när han börjar bli hungrig typ 30 minuter innan han ska ha mat egentligen, men eftersom när vi kommer hem sen så kommer ju det vara Linus som styr när han vill ha mat och inte klockan så har jag börjat mata honom när han svajar i apparatens värde, så då blir han stabil igen i värdena. 
Ammade honom igen till 20 målet och det gick bättre,denna gång fick han i sig ganska mycket. Men eftersom han inte riktigt fattat att han ska svälja så spydde han upp troligen allt igen när jag skulle flytta honom. Vet inte om han fick ner det i magen eller inte. 
Sen satt jag med honom till 23 målet, och emellan där så kollade vi på tv och hade intalat mig själv att hålla mig vaken så jag kunde sova inatt, då jag var vaken hela natten innan. Men det sket sig kan jag säga. så fort jag hade ammat klart Linus, så somnade vi bägge två bums. =/ 
Så nu sitter jag här sömn lös igen, men ska försöka sova nu efter jag matat klart honom, gjorde ett amnings försök till vid 23 tiden och även då gick det bättre och han fick i sig mycket men allt kom upp igen. 
Sen vart det ett bad för Linus, tog kort, ska lägga ut dom i morgon då dom ligger i kameran och inte i mobilkameran .
Nu till 02,00 målet sover han så gott så vill inte störa honom, så provar inte amma honom nu, provar ev till 05 målet får vi se. 
Han har även börjat få järn i maten en gång om dagen nu, samt vitaminer. 

Nu hopps vi att vi kan få åka hem i början på veckan om han fortsätter helgen utan syrgas. 
Håller fortfarande tummar och tår, vet att det kan bli bak slag så fort. men nu måste det väl ha blivit stabilt, tycker man.! 

Nu ska jag mata klar Linus. sen släck lampan och tvinga mig till söms och ge f*n i att glo på mätaren =) Man kan lätt stirra sig blind på den.

// MI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar