torsdag 1 augusti 2013

Besök

Inatt har jag inte sovit mycket har haft natt personal som sprungit ut och in, och fattade aldrig riktigt varför ,för dom gjorde inget speciellt utan gick bara in och ut igen, och det var nog störande. Det har inte dom andra gjort som jobbat. Så vaknade varje gång dom var in. och dom kom in 3st i taget. Kändes som att det behöves 3 st för att komma in och hämta dom använda pumpsätten, nej jag vet ärligt inte varför, di skulle vri på syrgasen och grejer när jag frågade. varför vri på den när han ligger bra i syresättningen och för det första sköter jag den själv dag som natt. Ja ibland som jag skrivit förut så kan man bara inte va trevlig jämt. speciellt inte när det är mitt i natten och en annan sover dåligt och ska mata varannan timme, då blir man inte så trevlig. 
 I dag har det varit skapligt lugnt . Ronden kom vid 09,30 och dom hade inget att anmärka på. Nya prover skulle tas idag. 

Robin var här från 10-13, jag passade då på och åka ner till köpabarnvagns affären och köpa di grejer jag skulle ha, så det blev en beby sitter, en hopp gunga och en snobben skötväska, har en skötväska som är samma färg som vagnen, men tycker den är för liten får ju knappt plats något i den, denna var mycket större. 

sen åkte jag till guldfynd i mitt i city lämnade ju in min förlovningsring den 31 januari, då dom aldrig hörde av sig i våras var jag in i mars- april och frågade efter den , då var den fortfarande inte klar. 
och dom skulle höra av sig, men fortfarande inte hört något så jag åkte in, och frågade om den var klar eller ej . och först hittade hon den inte, och då passade jag på att tala om vilken dålig service det var på det stället först stå i kö i hundra år pgd av att det bara var en som jobbade och det var 7 före mig som skulle ha hjälp. kolla på ringar och halsband osv och sen ska ju folk bestämma sig också och det kunde ta tid. 
efter ett evigt letande hittade hon till slut den nya ringen. tack och hejdå och aldrig mer handla där det vet jag det. negativ: svar JA. 

vidare mot sjukhuset. 
vid 14 tog di prover på Linus, ska höra med natt personalen om det var okej, frågade förut men dom är lite dåliga på att komma tillbaka och berätta. så får väl fråga igen, oftast är det så att hör man inget då är det bra. hör man något då är det dåligt. 

sen hade vi mys jag och Linus i sängen. Och kollade en film. 

syrran å Liam kom på besök en 45 minuter på kvällen. fick lite kläder =) i storlek 44 då ja bara hade 2 st sätt, men han växer nog ur det snart, så man kan använda dom på 50 sen =) 

sen averkade jag och linus en film till, det blir som sagt va mycket film. 
vad ska man göra för att få tiden att gå.

vägde honom vid 20,45 och idag vägde han 2845 gr. 
han var 46,5 cm lång igår när ja mätte och hade 31 i huvud mått. glömde skriva ut det igår=) 


// MI 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar