måndag 12 augusti 2013

Inget förändrat

Inget är förändrat, han ligger och pendlar på 0,08-0,01 men kan inte vara utan syrgas alls. Gud vad trist detta är alltså. Måste ju vara något som är fel tycker man, men tydligen inte enligt doktorn, det kan ta lång tid att bli av med syrgasen, men det knepiga är att han klarade ju utan 2.3 dygn för 1 vecka sen. hur kommer det sig då?! JAG börjar bli en aning för virad alltså.

Samt igår kväll när em sköterskan kom in med salt till honom, satte hon sig ner och pratade med mig om hans syrgas. Och då kom vi in på salterna han ska ha i maten, tydligen var dom väldigt viktiga att ges på rätt tider och att han verkligen får dom. för det handlade om hjärtat skulle slå långsammare eller snabbare eller hur det nu var, något med hjärtat hade det att göra, men även det blir ju påverkan på syreupptaget. 
Så då sa jag att förra veckan var det ju ingen koll alls på hans salt sprutor när han fick dom och ibland fick han inget, och ibland fick han två st på mindre än 3 timmar. Även fast vi frågade visa sköterskor så fick vi inget salt då. så det var lite som hipp som happ med den veckan med saltet. 
så det nämnde jag för henne igår och då sa hon att det kunde vara på verkan på varför Linus ligger med så mycket syrgas nu och att han pendlar så enormt. Och är det så då är ju det vårat fel säger hon. Ja men tack för den ytligare en gång som dom gör fel, blir mer och mer besviken faktiskt vad dom glömmer här. och personal brist skyller dom på. Ok ska det drabba LINUS  för det?!????
herregud. Gör rätt för F*N ...! Blir så enormt besviken och förbannad. 

Idag har han legat utan grimma 2 gg klarade ca 5 minuter varje gång. 
Får nu 62 ml mat i sond. och jag har börjat gett honom 2-3ml i munnen i spruta , och napp samtidigt, och han suger bra där. men lägger man honom vid bröstet finns inget intresse. Då lägger han sig rak lång och armar och ben åt alla håll och somnar som en stock. 

Idag skrev dom in mig och Robin i syrgas utbildningen iaf. 
Men verkade inte på den doktorn vi hade idag som vi skulle kunna få åka hem med den iaf, snarare bara att vi kunde få gå ut från rummet med honom. 
vill ha tillbaka doktorn eva som vi hade första veckorna. Hon var såååå mycket bättre än dom doktorerna som varit nu. 
Hon börjar väl jobba om 2 veckor igen efter sin semester. och vi lär inte komma här i från innan dess så. 

Idag kom gruset hem till infarten vi grävde i fredags också så det ska skottas ut, men det får bli lite senare. 
Hästarna har jag bara sett på låååångt håll senaste dagarna , dom är för långt bort för att ropa på. =( så inge pålle mys har det blivit =( 
katt ungarna har allihop fått nya hem, och är nu borta. Mamma katt ensam , och hon letade bra efter dom när den sista missen åkte . =( 

Cookie saknar jag enorm och vill bara hem till en vanlig vardag igen, med mina djur och får ta med min Linus hem. 
Ett liv på sjukhus är inget liv. Dagarna förut har gått fort , men nu när man väntar på något som man ska bli av med och sedan få åka hem, och det inte går alls som man vill, då går dagarna långsamt, enda vi väntar på är att få bort syrgasen sen får vi åk hem. 

han vägde igår 3400 gr. 




Idag är det ett år sen jag stod med Nickan i vinnar cirkeln på arvika ett lopp jag aldrig trodde hon ens skulle få pengar i. hon stod så hårt inne, =) vilken lycka vilken glädje. vilket lopp hon gjorde. 
Bara hoppas det kommer fler såna tillfällen, har varit lite dåligt med det på sista året. Men ska inte klaga hon har gjort jätte bra lopp i från sig. 

Robin fyller hela 31 år idag också. Grattis Älskling. firar vi inte värst mycket här inne, Presenten från mig och linus och cookie och pållarna får han senare när vi kommer hem. 
från Nickan får han en ridtur i present, av Zita får han en kör tur =) och av Cookie en blött puss och av mig och Linus det är hemligt ;)


/ MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar