tisdag 13 augusti 2013

Hjärtat lättade enormt. Nu blir det ordning och reda på torpet igen.

Ja, idag har det inte förändrat något mer heller direkt, för än nu ikväll, har han börjat kunna legat på 0,01 -0,02 när han legat hos mig hela dagen. 
men i morse ställde jag frågan varför inget blod, nej dom väntar till torsdags proverna. hum oki varför inte agera på en gång?! 

Sen hade han för lite salt i maten, och sen hade han nog järn brist. MEN HALLÅ. Gör något!!!

Igår fick vi fråga 2 gg efter provsvaren på blodproven, dom glömmer oss hela tiden. 
Idag kom eftermiddags sköterskan in att säger att ni fortsätter ge honom 70ml mat varje mål. 
VADÅ 70 ml , 62 ml ligger han på och gjort ca 2 dygn. vi har inte hört något om maten ska höjas. 
kanske jag kollat fel då sa hon och gick iväg och kollade en extra gång. och kommer tillbaka, jo igår skulle han fått 65 ml gånger 8 mål och idag 70 ml gånger 8 mål. hum inte vi hört ett dugg om, men eftersom Linus knorrat lite 30 min innan matdags har jag höjd målen på honom lite blandat lite från 65-67 ml ändå. men vad kul det är när man får info. 

Sen nu ikväll vid 22.15 när jag satt med pumpen och robin med linus, så kommer natt sköterskan in, jag sitter med ryggen vänd mot dörren , så vänder mig om, och ja hjärtat tog en stor lättnad. åter är bästa sköterskan tillbaka Camilla. 
tror aldrig jag varit så glad över att se en människa så mycket. det syntes nog på mig också.  
och hon frågade hur vi haft det och hur det var. och vi berättade, enda vi fick var dessa sommarjobbarna.!!! 
sen sa hon att han skulle fått järn för någon vecka sen redan, och det har han inte fått än. 
käre värld säger jag bara inga fler barn från mitt håll iaf för tänk om vi hamnar här igen det vill jag inte. 
tydligen är det bara noga i början, sen är det inte så mer noga tydligen. säger inte att personalen gjort ett dåligt jobb, men lite besviken och irriterad blir man när de betet sig som di gjort senaste 2 veckorna. man är ju orolig i kropp och skäl, och får ha sten koll själv. och tjatig som man känner sig.

men camilla skulle sätt sig ner i natt och läs igenom Linus journal om vad han fått och vad dom ev har missat för något. 
SÅ NU BLIR DET ordning på torpet igen. tack och lov. inatt sover man som en sten skulle jag tro. 

skulle inte förvåna mig om allt blir bra efter han fått sitt järn, salt och ev sitt blod om han tappat mer inför torsdagens prover. 

nu håller vi tummar och tår.

nu vill jag hem och träna häst. det kliar i fingrarna och då håller man sig uppgraderad på hästnet. och vad hittade jag inte där idag då. jo ett kallblod. dock i norge. på biri. 

behöver ett sällskap till Zita när jag åker med nickan på trav, och alltid drömt om en pålle med så möe man och svans. sååååå fin var hon.  zita rymmer nämligen av att vara ensam i hagen =) aj aj så får man icke göra. 
detta skulle passa bra som sällskap och ev lite trav träning. eller bara en skogs mulle. skaffar dock ingen ponny igen. urk och fy. gratis ögonskugga som di säger får man av ponnis =/ 



// MI 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar