söndag 18 augusti 2013

Dagen började såååååå jädra besviken och förbannad


I natt ammade jag Linus vid 5 tiden,och det gick jätte bra, han låg och sög i 1 timme och 10 minuter, sondade honom sen 40 ml då jag inte hade en aning hur mycket han hade fått i sig. 

Vid 10 kom ronden, och det var inte alls det besked vi hade väntat oss att få, dom har ju alltid sagt att syrgas fri 2 dyn så behöver han ingen mer sen, Men nu låt det annat, då skulle vi vara tvungna att genom gå syrgas utbildningen ändå. och den skulle vi inte få troligen för än tidigast slutet på veckan. för dom hade inte tid, och det var massa annat, men vi sa till för 3 v sen att dom skulle ge oss den, så varför har dom inte gjort det när dom har haft 3 hela jävla veckor på sig att fixa det åt oss. Sen hade dom inga syrgas grejer och visste inte när dom skulle få in några heller. MEN hallå, dom säger så jädra olika på det här stället. så man blir ju helt knäckt i huvudet. skulle vi nu inte få åka hem utan syrgas ändå även fast han klarar sig utan???!!! 
och vadå åka hem om 2 veckor???!!! var doktorn full eller?!?! 
Nä , min bägare rann över och psyket tog ett spratt, blev vansinnig, var tvungen prova att amma linus igen vid 11, men gick inge visare och med mitt humör så skulle inte han bli drabbad av mitt humör och hur besviken jag var, så sondade honom istället. sen  tog  jag den längsta dusch jag någon sin duschat och tårarna bara rann. fick inget stopp, även den starkaste bryts ner någon gång. och detta var som ett bakslag,  Skulle vi inte få åka hem ?! 
För er personer som inte gillar när man klagar, hoppa över detta stycke jag skriver nu.
Men efter vi flyttade till rum 15 till ett familje rum , så är jag rent ut sagt besviken på hur vi har blivit behandlade här. Att det glömts medicinering,  vi har fått fråga om ögon kontrollen och syrgas utbildningen själva, (trots att vi inte fått den än och frågat i 3v tid nu) Samt försäkringskasso pappren, dom ska fixa det men ack det går dag ut och dag in och vi frågar varje morgon men får inga papper av doktorn vi har nu, eller dom vi har nu har 3 st, samt att frågar man något om provsvar så får man fråga hur många gånger som helst innan man får reda på svaren. Hade vi inte fått reda på om ögonkontrollen innan första doktorn vi hade Eva innan. hon gick på semester så hade han inte fått den genom gången än, pgd av att dom glömt bort. Dom läser inte ens våran journal längre, därvi skriver ner allt,   när vi provat amma och hur mycket han äter osv allt står det. Dom är inne hos oss bara när vi ringer i klockan och ber om något vi ska ha, blöjor , sprutor, kompresser burkar m.m, så dom vet absolut ingen ting mer än att dom ser på mätaren där ute hur han ligger till i syreupptaget och hjärta, men dom vet då inte om han går för egen maskin eller med syrgas eller blir fluschad, allt står liksom i journalen SÅ VARFÖR INTE LÄSA DEN FÖR VARJE DYGN??? Det är några som hämtar den kl 5 på möran, men av 7 dagar så är det 2 dagar som den blir hämtad. Det får vi ofta höra, oj det har vi glömt, eller ja vi har personal brist så vi hinner inte riktigt med. ska vi drabbas av det då?! Har man personal brist får man väl skicka andra till andra sjukhus som har tid och plats! ELLER? det är ju som om jag tar in 13 hästar i träning och tränar 8 st för mer hinner jag inte med ensam, frågar ägarna varför inte deras hästar blir klara till start svarar jag att jag har så många hästar så jag hinner inte med eran. Då tar man inte in så många hästar i träning. Samma här, skick dom som kommer in till andra sjukhus och ta inte in fler för än dom har tid och plats. 
Även fast Linus inte ligger i kuvös och ligger och pendlar mellan liv och död så borde han väl ha rätt till samma vård. Nej fy fan. Nu vill jag hem och få en vardag ett liv igen.
Och jag kommer aldrig skaffa barn igen, pgd av min livmoder som kan ha gjort att linus föddes för tidigt, tänk om det skulle hända en gång till att den skulle komma ut förtidigt och man får bo här igen. Nej tack aldrig i livet. Detta vill jag absolut inte gå igenom en enda gång till. Då nöjer jag mig med min Älskade Linus.! Kommer inte alls bli bortskämd ;)) Men det är han värld att bli .!!! <3

efter min dusch så åkte jag till Rebecka en sväng på en fika, var tvungen att få komma ut bort från tankar, och allt. 

efter några timmar hos Rebecka beslutade vi oss för att ta en ridtur på Bojan och Jags, och det gjorde vi, inga ridkläder hade jag men funkade fint att rida i Jeans och fotbollsstrumpor samt gympa dojor ;) 
Tog min älskade Bojan ja, och vi hann bara upp i sadlarna innan himmelen öppnade sig och det var inte dåligt vad det regnade, kunde lika gärna ridit i bikini (om man vore smalare hade jag inte tvekat) för var verkligen genom blött precis överallt, efter 15 minuter kunde man vri ur både byxor tröjor, fötterna badade verkligen i skorna. Rebecka frågade flera gånger om jag ville vända, men nej har aldrig mått så bra på länge som jag gjorde då, en häst rygg igen, var helt underbart, det fick regna hur möe det ville, det kvittade, tror aldrig jag varit så positiv och glad trots så genom sur av regn. Så inte fasiken tänkte jag vända och gå hem efter bara några minuters ridning, aldrig, jag skulle ta en tur och då fick det regna hur möe det ville ;)  Bojan sköte sig fint, inte en enda bakut eller bokning ;) red en tur på 1 timme. 

Hade inte tvekat att åka hem och kört Nickan en dag som denna när man mått så pissigt, men hon har inga dojor kvar =( och då får hon aj aj om fossingarna av stenen på vägen hemma, å andra sidan så stod dom där dom spenderat sina senaste dagar längst bort i hagen så långt bort på gärdet man kan komma innan skogen, och då varken ser dom eller hör mig när jag ropar, och in i en hage med 40 kor och en tjur går jag inte in i,när kossorna är närmare än hästarna. vet inte vad en tjur kan hitta på med. 

Men tackar Rebecka för hon ställde upp och följde med mig på en ridtur i spö regn. 
Sen vart det till sjukhuset igen, var hem och hämtade en flaska bara,
så när jag kom till sjukhuset så käka vi, och sen satt jag med Linus från 20,30 till 23,00 och somnade så klart igen, robin hade nog roligt för han spelade in mig, en snarkade Marie. helt död =( så kul hade nog han, jag låt verkligen som en gris. 
Sen provade jag amma Linus igen, men gick inge bra nu heller, han krånglar bara, och jag måste använda en amnings napp för mina tuttar är väl inte som alla andras, så han får inge tag, då det inte finns några vårtor typ. eller hur man ska uttrycka sig, så jag sa till Robin häll upp 40 ml i en nappflaska, och den tog han på en gång, sög i sig 35 ml och sen sonda vi resterande 35 ml han skulle ha för att nå upp till 70 ml mat. Har läst att börjar man med nappflaska kan det bli svårt att amma senare då det inte är samma sug teknik, men för min del spelar det ingen roll om jag får pumpa med bröst pump eller amma honom, eftersom det är så krångligt med denna amnings nappen som aldrig sitter där den ska så var det lättare att ge honom flaskan, och allt tjat här om amning osv, gör mig nervös och det funkar inte osv, så dom sa att jag får ju ge han nappflaskan om jag ville, så då provar jag det så länge som vi är kvar här och provar amma lite i lugn och ro sen när vi kommer hem. eller fortsätter med Nappflaskan. 

Idag har han legat högt i värdena 97 och 96 och 95 kalas bra, han ska ligga mellan 90-94 men gör ju inget om han ligger högre. 

Så borde vi inte få åka hem nu?! Vet inte vad dom väntar på. Pratade med eftermiddags sköterskan förut och hon sa till och med att det var konstigt vi skulle på utbildning för har dom klarat sig så länge som Linus har gjort nu utan då är det ingen som har behövt sen. 
Så vad väntar dom på?! Är det något inte vi vet? eller fått reda på? 

Fattar ingenting. 


Hoppas få ett svar på förmiddagen i morgon på ronden. 

När jag kommer hem ska jag beställ tid för både klippning och slingor i huvudet ser bedrövligt ut nu. 

// MI 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar