torsdag 15 augusti 2013

Vet inte vilka ni är som besöker =)

Vet inte vilka det är som besöker min blogg men det är mellan 250-500 personer som läser den varje dag. 
igår hade jag 501 besökare på min blogg såg ja nu ikväll och det var rekord. vet inte vad det är som är så intressant att läsa. Men kul att många besöker denna blogg ;)

Idag har det bara gått framåt, vilken lycka . 
Dom gjorde en ny ögon genom gång på honom vid 13 tiden. och det hade blivit bättre. ny tid om 2 veckor , 27 augusti.
sen har han legat utan syr gas sen dess. och det känns toppen, kan svaja lite ibland 30 minuter innan måltid, så då har jag börjat gett honom mat redan då och då blir han stabil igen. Kan även svaja om han sover lite för djupt, då väcker ja honom. elakt men vad gör man inte för att slippa syrgasen. 
Han klarade även måltiderna 17 och 20 och 23 utan syrgas. fick en flusch till 20 målet. 
super nöjd. nu har det äntligen gått lite framåt. Nya prover togs vid 17,30 tiden och det visade att blodet låg på 41 nu så troligen inget blod vad det verkar behövas,han verkar ha gjort eget. 
salt visste dom inte ska höra med doktorn, även ang järn värdet. så det får vi även ta reda på under ronden i morgon. Även det vi blandar ut i mjölken ska vi höra om vi inte kan ta bort. då han går upp av det också. troligen trodde doktorn att min mjölk var väldigt bra och väldigt fett i sig så det är därför han går upp så i vikt, så vi ligger kvar i 70 ml ett tag. 
Så nu var nästa steg att försöka få honom att äta själv från mig ,men hur det ska gå till vet jag inte. jag blir nervös över allt tjatande på det. är det något fel eftersom han inte vill. troligen inte. men tror det skulle vara lugnare av att få komma hem och sitta hemma och träna, än att va kvar här. gillar inte miljön och man kan inte koppla av när man sitter med honom vid bröstet. 
så jag hoppas dom släpper hem oss te veckan, på sköterskan nu ikväll låt det inte som vi skulle kunna bli släppta för än slutet på nästa vecka, men jag hoppas på början av veckan. jag håller tummar och tår på det iallafall. 

dom kunde inte ge oss syrgas utbildningen för än mitten på nästa vecka, sen var alla grejer slut alltså utlånade som hörde till det som vi skulle ha med hem i så fall. så det är väl därför vi inte får komma hem, men klarar han sig hela helgen och utan syrgasen nu så kommer vi hem , det är jag bergsäker på. vill inte hoppas, men efter 7 veckor här så är det inte konstigt man hoppas så mycket som man gör. vill hem hem hem hem till mina djur, hem till en vardag hem till mitt hus, få sova i sin egen säng, att bli väckt av en underbar vovve som väntar brevid sängen. och sist men inte minst åka te stallet och köra zita och Nickan, länkar så enormt till att bara hämta Nickan från hagen och sätt på huvudlaget och hopp upp på hennes rygg och bara lufsa ut i skogen. men än får det vänta. här på sjukhuset har jag enbart gått från sängen till toan, för det mesta på 7 veckor, har ju inte varit mycket att röra sig på så ner i vikt har man ju inte gått. ligger kvar på mina 95 kg ;( och vill inte rida på Nickan då. så håller mig till vagnen med henne. men har bestämt mig att ner till 65 kg ska ja, så när jag kommer hem ska kg bort. 

Hade besök idag  jag och Linus av Rebecka som kom och besökte oss några timmar alltid lika roligt och träffa dig vännen , nästa gång hoppas jag på att du besöker oss hemma =) 

Nu håller ja tummar och tår så hårt ja kan. att Linus klarar sig utan syrgasen från och med nu. 




// MI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar