onsdag 3 juli 2013

Väntar och väntar

Ja man väntar på att sin lille gubbe ska bajsa, trodde aldrig man skulle längta så mycket efter en sådan sak. 
Han har gjorde ju det för någon natt sen, men det var en gång sen har det inte hänt något mer. Och som en mamma i det läget tycket jag inte det är något vidare. Han har fått lavemang nu igen för ca 15 min sen, men inget hänt än. Nu håller jag tummar och tår det ska ske något.  

Igår kväll satt han ute hos mig i 5 timmar, och det var väl stundens mys , för när han ligger där med sina små ögon och tittar på en och ler lite lätt, då kom det en tår ner från mammas Kind. han är så underbart go. 
Sen somnade vi till och från både han och jag i fåtöljen,vid 19 tiden fick ja göra honom klar för kvällen, byta blöja, ta av alla grejer runt  huvudet och tvätta honom, då hade han också ögonen öppna och var med =) sen somnade han om när han blev inlindad i sin Laban filt som han har här från sjukhuset, vi får ju inte ta med några grejer in till honom. 

Matade honom en gång till innan vi också gick och la oss för natten. 

I morse när vi kom upp hade dom sänkt luften i näsan på honom till 2, började på 5. 
Hade honom hos mig i famnen från 09,30-12.00. La in honom och då höjde dom luften i näsan på honom till 3 igen, då han såg lite ansträngd ut i lungorna. 

Nu solar han hela sig både över och under. Då värdena hade stigit lite lite sen igår. 

 Han får behålla all mat nu iaf och det är ju bra. Det är ju något positivt iaf. 

Jag hade tid hos BVC här på sjukhuset kl 13 , men hon kom ner till mig istället och pratade.
Och sa väl till mig att släppa lite mer tag att kunna gå ut en timme eller två , eller åka hem en sväng och va hemma 1-2 timmar, nön gång i veckan, för att komma bort från denna miljön, för ska du va här hela tiden som du är nu, så kommer du inte orka om det skulle gå bakåt en dag, då kommer dit psyke inte acceptera det.  Och mår inte du bra kommer inte Linus göra det heller. Mycket hänger på dej Marie och inte bara på Linus, maten försämras i brösten om du mår dålig och han känner det även när han sitter hos dej. Du måste ut och få luft och ta nya krafter och vara full laddad igen när du är med honom till 100%. 

Så i morgon blir det väl åka till hästarna en tur. Cookie besöker jag på måndag om jag ska planera, men hur måndagen ser ut det får vi ta då. hur Linus mår osv. Men det är tänkt att åka och hälsa på Cookie då. Då jag saknar henne enormt, Jag är inte riktigt hel när hon inte finns vid min sida. från att varit vid min sida dag och natt i stor sett hela tiden sen 7 år tillbaka och nu när hon inte alls är med, då mår inte riktigt hjärtat bra. vet att många säger det är bara en hund. Men i mina ögon är det mer än bara en hund. Hon är som min bebis hon också , så är det. 

Se om ja kan lägga in lite nya bilder senare i kväll. Kan inte med kameran hur man över för från kameran till datorn utan sladd ;) så det får Robin fixa när han kommer i kväll. 

// MI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar