söndag 14 juli 2013

Ibland kan man bara bli så arg .... GRRRRR...

Idag var ingen bra dag från början, när man märkte man hade en sköterska som inte kunde ett enda typ. Tycker att kan man inte så mycket så kan man faktiskt ha en handledare. 

Började dagen med att Robin satt med Linus 4 timmar från 08,30-12.30 sedan gick vi och åt.
N'r vi kommer tillbaka för att ge Linus 13 ,00 målet. så håller människan på och ska ta prover på honom menas han ska äta och enligt di andra sköterskorna som vi haft förut så ska det tas 30 minuter innan måltiden. Först säger jag, jaha ska du ta detta provet nu?! Ja det ska jag säger hon, vet ni hur man tar detta provet. Men hallå tänkte jag frågar hon oss det? ja vi vet hur det ska tas men det tycker jag hon kan fråga en sköterska inte oss som föräldrar. Ska dom inte kunna sådant när dom håller på med såna små barn?! Sen säger jag att dom andra säger att man inte ska ta det provet för än 30 minuter innan mat. då går hon iväg och har en annan sköterska med sig och då säger hon, men du kan inte sätta på den där för då börjar mätningen på en gång på provet, sen att man tar det innan måltid. Så hon fick avsluta det. och ta mättningen innan nästa måltid. men hon tog det efter måltiden, så vad vet jag om proverna blev rätt eller inte. 
Sen tog jag ut Linus vid 14.30 och började ge han mat vid 15,00 då säger Robin till mig ska han inte ha någon medicin vid 15 målet? Inte vet jag sa jag det vet väl sköterskan?! Hon kommer in och Robin frågar. till svar får vi, OJ det har jag glömt bort.  VAAAA ? Har du glömt det?! Så han fick den medicinen till 17 målet 2 timmar försent. 
Herregud säger ja, vilken människa. Nej tack henne vill jag inte ha igen. Hon började med att förstöra dagen. 

Sen var det en annan parasit som ljuger och har sig som beter sig väldigt korkat. I mina ögon är den personen lika möe värld som hundskit. Sorry uttrycket men rejält trött på denna människa som ska förstöra allt , och hållit på väldigt väldigt länge nu, så man frågar ju sig om den har något liv över huvud taget eller så har personen inte alla hästar inne. Man vill inte bry sig men jag är den som bryr sig, speciellt när det är ljug. Och den ska man ha troligen i sitt liv under en lååååååång tid,troligen hela livet. urk, ja vi får väl se hur länge man orkar. stubinen är kort på mig och idag var den väldigt kort. 
Robin åkte hem vid 18,30 och sover hemma några nätter denna vecka med cookie =) 
Önskade cookie var här idag, hon hade haft ett huvud att trösta mig emot.min älskade vovve. 

Matade Linus vid 19 och vägde och byte blöja och tvättade honom, matade honom sedan igen vid 21 efter di tagit några blodprover. han väger nu 1900 gr. 
Mamma kom sen och hämtade mig vid 21.30 så åkte vi till maxi och handlade lite mat och frukost till mig att ha under veckan, sen vidare till portila och hämta min Doris (bilen) hon var sur för att inte bli använd på 2 veckor, så hon ville ju inte alls va med och starta =( men till slut så kom ho allt igång, och körde som en dåre för att hinna ge Linus 23 målet. och det hann jag till ;))

Bra natt sköterska också. Då sover man gott, dock blir det inte så mycket sömn tror jag för hon skulle antagligen komma in och väcka mig i natt så skulle vi prova om Linus vill börja amma. 

Hon skulle jobba 4 nätter i rad nu så hon är jätte trevlig och gör goo människa så hon skulle väcka mig om nätterna så skulle vi ta ut linus och prova och se om han vill , då  han har börjat visa lite sug tag innan maten kommer. 

Inatt satte dom in en nål i huvudet på honom, som dom har gett han blod igenom och penicillin, då han är en kille som är väldigt sprattlig och  vill dra i varenda sladd kontakt på kroppen så fick den sitta i huvudet på honom, för där åker den inte ur, inget jag tycker ser så jätte trevligt ut, men men. 

I morgon får jag besök på Em, av Rebecka ta en fika , ska bli kul å prat lite skit =) 
Ingen får ju fortfarande besöka våran Lilla Linus, men men Snart har Juli gått, så snart är vi hemma hoppas ja. 

I natt sover jag första natten utan Robin här. och det är väl inte så kul faktiskt, men vad gör man?! finns ju inget annat val.! 

Ha en bra kväll/natt.

// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar