onsdag 17 juli 2013

Åsså har det hänt igen ;(

Natten till Tisdag började han krångla igen. Med att få hjärt stop och slutade andas till och från. Suck. 

Och under dagen hade dom varit vak samma på en bula han hade fått sen en vecka tillbaka när dom körde penicillinet fel i armen istället för i blod kärlet ;( 

Så en ny omgång flusher med syrgas för att liva upp honom, doktorn kom på möran och pratade på att tömma bölden som troligen var full av var , och det stämde gott och väl, kom massor ut, urk, inte trevlig men jepp det var behövligt. sen repade han sig fort igen, och denna gång skulle han få antibiotika längre. 

satt med honom ganska mycket på både måndagen och tisdagen, måndag em fick ja besök av rebecka nere i cafe tog en fika och prata lite skit, alltid lika kul att få besök. =) trevligt trevlig. 
men roligare att få besök hemma än här, men men bara gilla läget. 

Sen kom robin med cookie, min underbara vovve,menas han gick upp och snosa på Linus så gick jag och cookie ner till mariebergssskogen och hon fick bada lite, sen besökte vi en pizzeria , robin käka pizza och jag sallad, måste få bort kg, men det blir inte lätt nu när rebecka kom med en choklad kartong och 6 drickor =) cola flaskorna stod det Robin, marie och Linus på =) så goo så=) 

cookie fick brödet och pizza kanterna =) gotti gotti, 

tisdagen var det mys med linus hela dagen, kom i säng kl 02,30 då, provade att se om han var intresserad av att amma , och nja lite intresse var det, men han vet inte riktigt hur man gör, så vi får träna vidare med det. 
dock lite svårt när han har cpap på sig slangarna med syr gas bättre med gimma lite lättare då. då det inte blir något ivägen i näsan på honom. 

Onsdag idag, bölden hade gått upp igen så dom öppnade den igen på em, och det kom massor ut igen, nu hoppas vi inte vi behöver öppna den mer, för ännu mer infektions risk, dom skickade ju prov sticka på varet som var i igår och det visade att det växte något i där. men vad har dom inte fått svar på än, sätter in ett nytt antibiotika så fort dom vet vad det är som växer. till dess går han på det antibiotika han började med från förra infektionen förra veckan. 

Satt med honom idag från 11-13,00 ,får så ont i ropma av den där fotöljen man sitter i , urk, 

sen åkte jag hem och snosa på cookie lite innan hon ska iväg till carina och tomas i kväll igen. 
var ner och bada i sand hålan. gillade hon skarpt. 

rulla sig i sanden när man är blöt det är gött det tycker hon=)

Sen hem och mata pållarna och katterna. och mysa lite med mina två 4benta hjärtan ;) 
skulle bara vilja sätt på ett huvudlag på nickan och hopp upp och ta en tur i skogen. fasiken vad jag saknar dom turerna, men ack måste banta mer först. annars brakar hon. =) och det vill ja ju inte. 

Gnäggar och springer emot en så fort man kommer. Snacka om folk kära =) mina fina donnor =) 

nu blir det att mata linus vid 19 och väga och tvätta och lite så. sen sätter jag mej med honom runt 21 idag till 00,00 kanske jag kommer isäng innan kl 03,00 inatt. igår somnade jag 03,30, inte lätt att gå och lägga sej när det är en så jädra trevlig sköterska som jobbat nu 3 nätter i rad och jobbar även i natt, kan prata om allt. Verkligen gott att få prata ur sig om allt. behövdes kan jag säga. =) 
dock går hon på semester efter denna natten i 3.5 vecka. mindre kul, men vi lär va kvar när hon kommer tillbaka, då har jag fyllt på skafferi med mera prat =)








/// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar