fredag 26 juli 2013

Inte mycket sömn.

Inatt blev det inte mycket sömn för lilla Marie ;) Bäddade ner Linus i min säng, vid 00,30 och lyfte med hans värme madrass och bakade in alla kablar. Jepp allt går =) 
Robin tyckte han skulle ligga kvar i sin säng, men det tyckte inte jag. Eftersom jag skulle mata kl 01 och 03 hade vi gjort upp och Robin 05 och 07, så är det lättare att ha honom breve sig tyckte jag. Samt att man har mer koll på va han gör. 

Så sova blev det inte mycket av, vid 04,45 hade jag fortfarande inte slagit ihop öga en enda gång, enda jag var fokuserad på var alla mättare för hjärta och andnings förmågan samt att Linus låt lite då och då och då hade man fokusen på honom,. så sova va var det?!  Och jag kan säga tiden gick ganska snabbt ändå må jag säga. vid 05 var det Robins tur att ta över. La Linus i sin säng för blöj byte, som Robin fick utföra när jag gjorde i ordning maten. Men Robin hade tänkt ha honom kvar i sin lilla säng menas han skulle sova i sängen brevid. Så eftersom Robin aldrig hört något på nätterna när han sover, så valde jag att fortsätta sova med Linus. för jag skulle inte kunna sova ändå. Så Robin fick snarka vidare, för det var det vi lyssnade på jag och Linus under natten. Visa kan sova trots det piper i maskiner =) 

Somnade bra vid 05,40 till 06,40 när man skulle upp och göra nästa mål. Varje måltid tar sin tid , ex: ska han ha mat kl 01,00 får jag börja värma maten vid 00,45 och kolla sonden så den ligger rätt och sen börja mata första sprutan med 20 ml mat och sen fylla på med ytligare 12 ml sen ska han ibland under visa mål tid ha salt som också ges genom sonden. hela matningen tar mellan 25-35 minuter. sen kan man passa på att sova i 1 timme och 5 minuter innan det är dags för nästa mål tid. han äter varannan timme dygnet runt. 
Så var sedan vaken till 09,00 då kuratorn kom in och hjälpte oss med dom sista pappren till försäkringskassan. sen kom ronden kl 10, och allt såg bra ut för lille Linus  Robin satt sedan med honom från 11,00 till 15,00 jag passade på att sova lite från 11-14. 
Då kom doktorn in och hade samtal med oss, hon skulle gå på sin semester efter idag och komma tillbaka om 4 veckor, så nu får vi en ny doktor, får hoppas han/hon är lika bra, för Eva har varit grymt bra. 
Vi skulle egentligen fått flytta till familje sidan idag men det är fullt så vi får bo kvar i vårat rum ett tag till. Dock spelar det ingen roll för dom rummen ser lika dana ut som detta vi har nu och lika små är dom, enda skillnaden är att det är en sluss dörr ut till ett rum där linus låg förut. 
Sen hoppades Eva på att Linus kunde bli av med grimman med sin syrgas i om ca 1 vecka. Hon trodde att fortsatte det så här bra så kunde vi nog få åka hem om 2 veckor. HEM HEM HEM. ÄNTLIGEN. och REDAN.!!! Och även om han inte hade blivit av med syrgasen och grimman kunde vi ta med även detta hem. 
Men där gick min gräns. Jag åker hem när vi kan åka hem utan syrgasen och grimman. Vi får ju hemsjukvård ändå vilket som. Men vill hellre vara kvar här så länge som jag verkligen känner att jag klarar detta.  Att sonden blir med hem, det är okej, men vill inte ha med syrgasen och elektronerna. Då kan vi va kvar. 
Då han gör pulsklesningar till och från dock väldigt sällan, och dessa skulle börja avta om ca 1-3 veckor. 
Nästa vecka ska Linus kolla synen så inte syrgasen tagit någon skada på synen. sen ska han om någon vecka in på skelett rönken och se om allt är som det ska. samt hörsel test. 
men klart man blev glad när hon nämde hemgång, men vi får va kvar så länge vi vill så det känns bra för oss sa hon. 

Efter Eva hade varit här och pratat så satt jag med Linus från 14.30-17,00 
åkte då hem och hämta posten och åkte till stallet, och idag gick pållarna ilag med kossorna i deras flock ;)) så dom har nog blivit kompisar =) Har planerat köra igång både Nickan och Zita i mitten av september. 

Var tillbaka på sjukhuset vid 19,30 satte mig då med linus igen till kl 21, jag vägde honom och igår var hans vikt INTE 2315 gr utan 2415 gr,Idag vägde han 2515 gr, han går upp väldigt fort. 

Nu sover han i sin lilla säng. och ska snart få sitt 23 måltid. Sen ska jag bädda ner honom i min säng igen , så kör vi samma som i natt. =) 

I morgon ska lort grisen få bada också. =) ska bli kul och se hur han tycker det är ;) 

Skulle hälsat på cookie idag men det hans inte med ;( så åker hem en tur i morgon eftermiddag och hälsar på henne en sväng. 

// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar