tisdag 9 juli 2013

I ett litet hus ;)

I ett litet hus i skogens slut liten Linus tittar ut .....

I morse hade Linus flyttat ut ur kuvösen till en liten säng =) 
Proverna hade sett väldigt bra ut nästan för bra, för han klarar sig att hålla värmen själv nu och blev för varm i kuvösen, Han är ju ett Varmblod ;)) 

Sen hade dom tagit bort "legobiten" som vi kallar den i näsan och låg med enbart grimma med  en bart syrgas. 
(såg ja skrev fel igår , att han hade fått lustgas och det stämde inte, han har haft syrgas hela tiden)
<3

Ja, så idag när vi kom ut bodde han i ett litet hus ;) 
Proverna har sett bra ut idag också. 

Jag satt med Linus från 11-13.45 
sen hade jag och Robin samtal med Barnläkaren här. 
Sen vart det hem och klippa gräsmattan och göra 8 matlådor. 
sedan te stallet och mysa lite pålle.
. sedan vidare till netto och handla frukost.

Kom tillbaka till Linus till 18 tiden, dags för mat, och nu ligger han på 16 ml, han måste nu klara 22-24 ml mat för att slippa droppet. Så dom höjer hela tiden, idag har han inte spytt något heller, men sista ml i varje mål är lite jobbig för honom för då rör han mycket på sig och knorrar, men tror han kommer klara 22 ml inom kort. 

igår hade han gått upp 80g sen i söndagens vägning, så ska bli spännande vad han väger idag. 

Nu ska Robin sätta sig med Linus en stund, till 20,00 för då skulle dom väga honom, men han eller jag sätter oss igen med honom några timmar efter det. 
Igår kväll var jag och Robin ute och gick en runda efter älven här. vid 23.30 tillbaka 00,15. lite svalare och inte så varmt ute då. 
Gott att få röra på sig lite.

När jag var hos barnmorskan första gången i vecka 25 hade jag gått upp totalt 30 kg, med Linus, vågen stod alltså då på 102 kg. och det var inte kul tyckte jag. andra gången när jag var ditt, 3 dagar innan linus föddes. så vägde jag mig aldrig men det var ju i vecka 28+6, så hade nog gått upp några kg till. Så vet inte hur mycket jag tappade när Linus kom ut tyvärr. Något jag igentligen skulle vilja ha vetat, men det är ju inget man tänker på när man ligger på förlossningen =) 
Men när jag vägde mig i Torsdags vägde jag 99,7 och idag när jag vägde mig vägde jag 96,7 och glad för att det tar på kg, för man grina ju när man vägde över 100 kg, det var inte kul. så om ja skulle gått med Linus tiden ut så hade jag nog vägt väldigt väldigt mycket. =/ brrr. 
bara hoppas jag kan få bort allt och lite till =) 
Men eftersom ja inte kan amma Linus nu, så är ju min käre vän bra att
 ha här på sjukhuset, en bröst pump, dock elektrisk, så den använder jag var 3 timme, och ja Linus orkar ju inte käka allt det, så dom har frusit in en hel del redan. får ca 260 ml per gång jag pumpar så det blir en del. 

Och anledningen till varför han blev född förtidigt har jag nog en förklaring på tror ja, om jag ska gå efter info jag läst om förtidigt födda. Så kan det ha pgd av min Livmoderhalstapp, har ju haft problem med den i ca 3 års tid, och ränt ut och in på sjukhuset 7-8 gg om året  för nya prover och bränningar. Blev av med problemet i början på december 2012 men några veckor senare visade sig ju att man var gravid, trots att man gick på p-piller, men samma veva gick farmor bort hastigt och det kom som en chock och jag vet hur ledsen och jobbigt det var, och även det har jag läst mig till att p-pillren stöts bort då. På något konstigt sätt. 
Men men inte ångrar jag min Linus, det kommer jag aldrig göra. Han var inte planerad, så varför skulle han va planerad att komma ut 12 september =)
Älskad av hela mitt hjärta. Mammas lilla goding <3 <3 <3 



// MI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar