måndag 29 juli 2013

vanlig mat.

Inatt la jag Linus i sin säng vid 03,00 matade honom och sen somnade vi bägge två till kl ringde 04,45 ny matning,och sen ringde kl 06,45  sen ringde kl igen sista gången 08,45 då var det matning igen, gick då upp och byte blöja och matade honom, och sen efter det kom sköterskor och skulle ta prover på herren, så då passade jag på att duscha, sen packade jag ner Linus på mig i sängen och där satt vi och halv sov och kollade på tv till kl 14,00 sen ja jag honom breve mig i sängen , och där halv sov vi hela dagen. 
tog transkutan värde på honom kl 18,30 det fick jag göra själv då dom har fullt upp här med alla andra tydligen. Några sprutor som ska ges samtidigt som maten , som har glömts bort och fått ges senare. tycker det är lite så att är det så mycket att göra så får dom väl ta in fler folk som jobbar, di ska väl inte bara glömma di andra barnen som inte är riktigt akut, bara för att dom inte hinner. Nja litet minus där faktiskt. Nu klarar jag ju allt med honom själv, då jag fick lära mig att ta transkutan värdet själv idag. samt blanda maten själv. men alla grejer så som pumpsätt, sprutor, blöjor, handdukar, sängkläder, osv osv är ju bakom dörren inte en annan får gå in i. så då måste man ringa på dom i klockan, och det kan ta upp till 20-25 minuter innan det kommer någon. 

värdena var iaf helt okej.
Sen kom mamma med lite mat lådor till mig, då jag märkt att mjölken försvinner när jag bara käkat, sallad, och potatis sallad och rostbiff. och druckit loka, och när jag fått matlådor av mor så får jag mer. så matlådor hädan efter får det bli.

Linus fick en liten nalle björn. 

Vägde honom vid 20,30 och idag vägde han 2695 gr. Syrgasen idag ligger mesta dels på 0,08 men ibland kan jag sänka till 0,07 och 0,06 men största delen ligger det på 0,08. Doktorn sa i morse att han fick ju ha cpapen bra länge pgd av dessa två (förbannade) infektionerna han fick , så kommer ta han längre tid med grimman pgd av det. så troligen 1,5 vecka till. annars verkar det för övrigt bra med Lilla Linus. 
idag har det inte varit några problem med bajseri iaf det kan jag lova, kan bara säga att jag är väldigt glad över att det inte luktar av den än. för då hade jag dött. 

Nu har jag bäddat ner han i sin säng, och det tyckte han var dunder skönt, inte varit där sen 10,00 i morse. 
så han sover så gott. och han är lik sin far fiser som bara den ;)




hästarna närmar sig kossorna =) 



// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar