söndag 28 juli 2013

Flytt

Igår hände det inte så mycket. Jag matade Linus hela natten varannan timme, sov sen fån 11-14 när Robin var vaken och tog Linus. 

jag åkte hem över vid 14 tiden, först till cookie en sväng och var där i ca 2 timmar. och hon mådde så bra min lille cookie.

Sen hem till hästarna och kolla till dom, di stod mitt på gärdet och hörde mig inte ens, förstår jag det, för gärdet är en bra bit =)
Kossorna och pållarna går iaf bra ihop. Alla katterna är sålda och åker 10 augusti,
Sen vart till obs och handla lite.

sen tillbaka till Linus och Robin. Skulle ha fått flyttat till familje rummet men det kom in ett akut barn som skulle ha det rummet dom hade städat åt oss så vi fick vara kvar ytligare någon dag i rum 8. Dom tog prover på Linus vid 20,00 då han har börjat svaja i värdet igen, och vi måste höja syrgasen mer än vi har behövt förut. 
svar kom 1 timme senare, han behövde mer blod. Då han är så liten och inte kan transportera runt syret i kroppen då blodet inte räcker eller hur det nu är. ja mer blod iaf men det får han i morgon (läs idag ) 
natten fick han sova i sin säng från kl 1, jag satt med honom från 22-01.00
jag matade vid 01 och 03, vid nästa matning kl 05, väckte jag robin och sa att nu får du mata honom 05 och 07 för nu orkar jag inte hålla mig vaken längre, så vi byte säng och jag somnade så fort så jag tror inte jag hann landa på kudden ens innan jag somnade, sov till 10,30 . 

Doktorn kom vid 12 och sa dom skulle sätt in blod på honom idag senare. 
fick info om att flytta till vårt familje rum vid 14,00 så vi packade ihop och bärde till rum 15 istället. 
rummet var mindre och istället för blå väggar var det gröna väggar, dålig plan lösning på detta rum, men men positivt var det med tvätt maskin och torktumlare på rummet , slippa dra med tvätten hem och sen tillbaka igen, då det blev att gå och handla tvätt medel. =) 
Sen käkade vi mat, dom satte in blodet på honom kl 17 ,00 hade då suttit med linus 1 timme. men när han får blod får han ligga i sin säng. så blodet ska vara i 3 timmar. nu när jag skriver har han 20 minuter kvar tills blodet är klart. sen hoppas vi på att han slutar svänga så på värdena och kan hoppas på vi får sänka syrgasen och ev stänga av visa stunder. bara hoppas. 
han är nu i gravid v 33 + 3 egentligen om han hade varit kvar i magen, och hem släpper dom oss inte för än vid gravid vecka 35. men har även idag sagt till att ja vill inte hem för än syrgasen är borta. när dom började prata på att ev ta med den hem. vi får ju hemsjukvård när vi kommer här i från så det kommer sköterskor 1.2 gg i veckan till oss. 

Robin åkte hem vid 19 och ska sova hemma hela veckan. 
Så hur jag ska fixa och mata honom varannan timme hela dygnet runt, det är en bra fråga, är lite orolig för det, för jag vet hur trött jag var i morse vid 05,00 
och nu ska jag göra detta själv i en vecka. jepp man får ta lycko piller som håller öpp öga på en ;/ 

I morgon vet jag inte vad som händer. det är nog ganska lungt här, nya prover ska tas tror jag på Linus. 

// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar