torsdag 25 juli 2013

Linus bor nu med oss.


Linus har varit utan cpapen från igår morse och det hade funkat bra hela natten också, så i morse sa doktorn att han kunde få komma in på vårat rum. 
Och vid 11.30 rullade vi in honom te vårat rum, nu har han bara elektroderna på magen samt grimma med syrgas i näsan samt sonden som går ner i magsäcken , och en syremättnings mojäng på foten kvar. Elefant snabeln (cpapen) är för HOPPNINGSVIS ett minne blott. 

Jag satt med Linus från 12-15,00 
Sen åkte jag hem över för att hämta posten och se så hästarna gick bra med kossorna. 
Och vad ser jag inte när jag kommer hem, jo hästarna står längst bort så långt et bara går att komma i hagen, där kossorna gått sen början på maj, och inte finns något gräs kvar. för på mitten på gärdet så är det staket för att kunna skifta hage, men det var öppet längst upp , så troligen har dom följt hela staketet runt om och hittat den öppningen och gått ut där. Japp kalas bara traska och hämta dom då, eftersom man inte kunde skrika så långt. men Motion det behöver jag så bara att gå och hämta dom det och visa dom öppningen ut igen till det gröna fina gräset. Kossorna kom emot mig när jag var på hälften av gärdet , så trodde jag skulle bli jagad, men jag sprang faktiskt sista biten ;)) dom var långt i från mig men nyfikna var dom, men ingen lust att få sällskap av ena tjuren tack =) 
Nickan och Zita följde mig sedan när jag gick från ena hages kanten upp till nästa där öppningen var, sen fortsatte jag gå efter staketet för ville inte gå mitt i gärdet fall kossorna fick för sig att komma emot en, Nickan och Zita följde med mig ner mot stallet igen och då passade jag på att visa dom badkaret med vatten. Dom drack en skvätt sen käka di gräs igen, fyllde badkaret igen. Kan alltid hoppas på att inte kossorna hittar det, för då är det slut på noll tid. Dom besöker älven när dom är törstiga, men mina pållar som är livrädda för vatten behöver ett badkar =) 

När jag gick tillbaka på gärdet plockade jag en sommar bukett med alla möjliga blommor i, som jag sedan åkte förbi farmor på kyrkogården med vid hennes grav, en fin bukett med blommor som finns i en sommarhage =) 
en stor saknad är du farmor. tänker på dej ofta och jag önskade du fanns kvar i livet , dock frisk och stark. 

Sedan vart det förbi bergvik och in på coop och köpte smörgås te frukost, och passade även på att köpa ett fot bad, alla klagar på mina fötter hur dom ser ut, och nu har jag ju all tid i världen att sitta i ett fot bad =) haha. tror inte det fungerar men men kan ju alltid prova 149 kr kostade det,och det var massage och grejer i det. 

sedan vidare till mitt andra hem sjukhuset, har suttit med Linus igen från 19-21, då var det vägning och nya värden skulle tas, och det såg bara bra ut, och han vägde idag 2315 gr. 
Och värdena kanon bra.
Troligen får vi flytta redan i morgon till ett familje rum, 
men vi får se vad doktorn säger till morgonen på ronden vid 9-10. 

Så nu blir det inge sova om nätterna inte. och nu blir vi mer låsta här inne. Så länge linus har kablar och sladdar på sig som sitter i väggen och måste ha ström, blir det svårt att kunna gå ner till cafe och ta en fika eller gå ner och äta. så söndag får jag nog ägna mig åt att göra matlådor åt mig till hela veckan.
Jag och Robin får gå i skift då han ska ha mat varannan timme. 
Så man ser nog ut som en sombie nästa vecka när jag ska sköt allt själv nästa vecka när Robin ska sova hemma en vecka. 


I morgon ska jag träffa cookie en sväng på eftermiddagen, då jag inte sett henne på gööör länge nu, och även se om hästarna är i betes hagen,eller i den hagen som allt gräs är slut i=) 

// MI 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar