tisdag 30 juli 2013

Sladdar försvinner

Idag har det hänt lite grann.
Sov bra både jag och Linus inatt, han sov även dom timmarna jag matade honom. 
Gick upp vid 09,00 , Robin kom in vid 09,30 och satte sig med Linus från 10,15 och satt till 13,00 då han matade honom och sen åkte hem över vid 13,30.

Doktorn var in på rond vid 12 och tyckte vi kunde ta bort elektronerna på magen på honom nu, följer ju honom genom grejen på foten vad det nu heter?! ( vuxna har den på fingret när man är inlagd)så nu har han bara sond matar sladden kvar och grimman med syrgas samt sladden på foten. 3 sladdar kvar. hade väl 8-9 st från början. slutar även idag och ta transcutan värdet som tagits i början 4-6 gg om dagen, och nu i slutet 1-2 gg om dagen. 

Värmde bädden tog vi också bort, den han haft i sin säng,som stått på 35 grader, men han tålde igår att hålla värmen själv hela dagen han låg i min säng. 

och han har fixat det bra även idag. bara man bäddar in honom i filtar, ska få hit lite kläder i morgon , ska prova och se om något passar på honom så kan han hålla värmen bättre då också, inte gött att ligga naken. en annan fryser ju här inne med kläder på. 

samt även tvätta alla kläderna. inte hunnit med det än, då jag köpte allt på tisdagen och han föddes på lördagen. =) 

Har några kläder som mamma köpte på maxi som var storlek 44 kanske det kan passa, annars har jag bara massa kläder i storlek 50 och 56 och lite i 58 och det tror jag inte han passar i än. =)

På eftermiddagen när han satt hos mig provade jag utan grimma, och han fixade det 60 minuter helt okej, dimpade lite då och då men han kom tillbaka i syresättningen snabbt, måste ju få kämpa lite och inte bara dra på syrgas så fort det blir jobbigt då lär han sig ju inte, runt 19,30 provade jag lite smått igen men det funkade inte lika bra, kan bero på att han nyss hade käkat innan. 
nu ligger han på 0,06 i syrgasen, men inatt låg han mellan 0,09-0,08 så det pendlar hela tiden. 

Vägde honom vid 20.45 och idag vägde han 2710 gr. gått upp 15 gr sen igår. i morgon är det mättning av längd och huvud igen.


hästarna fick jag reda på av mor i morse att dom gått hela hagen runt. för di kom från skogen =) haha. ute på upptäcksvärld var dom nog då =) 

Nu blir det att värma mat åt Linus inför 23 målet. 

// MI 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar