torsdag 10 april 2014

Nickan borta och zita börjat träna styrka

Ja som rubriken lyder i morgon är det en vecka sen Nickan åkte från mig ;(( å jag saknar henne något så enormt i stallet. Min trogne vän det, trodde inte att mitt hjärta skulle falla så för en häst men ack så fel. vill bara ha hem henne nu, älskar alla mina hästar och vovvar så grymt mycket men nickan har det där lilla extra. 

som tur är så är hon bara på betäckning, så hon kommer ju tack och lov tillbaka, ja hoppas hon har det bra. tankarna går till henne varje dag och ja hoppas varje dag att telefon ska ringa och han ska säga att hon blivit seminerad. bara hoppas telefon får ett positivt besked snart. 

så nu har ja bara zita att träna, och det går bra. hon har nu börjat med lite styrke träning på schemat, lite lätt tryck. och det tog hon strålande bra igår när vi provade första gången, pigg och fin och arbets villig. ;) 
åker in till banan igen nästa veckan nön gång.

för övrigt har hon ju zarita kvar som kompis kan ju inte lämna zarita för än nickan kommer tillbaka. men så fort nickan kommer tillbaka åker zarita iväg som ridhäst utlånas en längre tid till en jätte bra tjej. ska bli kul för gammel tant det att få lite gjort =) hon har drällt i hagen nog för länge nu med sina ynkliga 8 år på nacken. =) 

Dom har fått flyttat från det stooooooooooora gärdet nu för det skulle plöjas nu under veckan, så nu går dom i dom mindre hagarna 3-4 hektar =) och nu har det bara regnat i så många dagar, så dom har stått inne på dagen å ute på natten. 

ska försöka få upp resten av hagen också som ja bygde om till större, nu hoppas vi snart sommaren kommer så ja får släpp ut mina pållar med kossera på grön bete igen =) blir gott för dom det. 

Nickan har ja inte bestämt än om hon ska fortsätta tävla lite i sommar eller om hon ska få stå över helt. det utvisar tiden. 

idag har jag å Linus , syrran å Liam varit på leklandet. man måste ju hitta på lite saker när vädret är så trist. 

först tog vi lunch på ikea. =) kyckling file å sallad blev det för min del, dom andra gottade sig med mos å kött bullar fasiken så gött.
men men min diet funkar fint lite trött på den ibland men när man gått ner 13,5 kg och minskat 20 cm på magmått osv, då klagar man inte så möe. har 14.5 kg kvar att gå ner och går jag ner det som ja kommer göra har ja totalt gått ner 28 kg =) ska bli underbart, Målet är 29 juni. =) ska ja fixa det till 29 juni får ja nog lägg in lite löpning, =) men 13.5 kg på 9 veckor så kanske ja kan fixa det. 

lite bilder =) 


Min fina Zita 


Nickan du är så saknad låt dej komma hem snart. ett stall utan dej är inte vardagen sig likt , vi har gått igenom så mycket tillsammans , från att rädd dej från att komma te himmelen från tråkiga lopp, till fantasiska lopp , från underbara skogs turer på din rygg och från underbara intervaller i sanden med vagn, att se dej galoppera på dessa stooora gärden hemma med högst grönt gräs, när man ser dig så så undrar man om himmelen kan erbjuda sånt, bara hoppas.men du har många år med mig kvar innan dess. 
sommar och sol 

ja ni länkar lika möe som mig till sommar och underbara dagar med kossorna ;))

inte kul att hämta er långt uppe i skogen på andra sidan gärdena, det tar sin tid, men man gör allt för sina djur ska få det bästa. bättre än vad ja själv har =) men det gör mig inte ett dugg, di 4 benta går före allt annat.. 

Nickan du kommer inte försörja min pansion, du kommer aldrig bli en miljon häst. du kommer aldrig få en vinnar skalle, men ja är glad för att du är du och inte någon annan, våran vänskap kommer ingen kunna sära på och ingen kommer komma emellan det kommer vara du å jag, kanske blir det inte något mer tävlande för oss ihop. men du kommer aldrig lämna min sida. Vi behöver inte vinna. vi behöver inte bevisa mer, ja bevisade att en slakt häst för 6000 kr kunde springa in över 100.000 kr. det är tillräckligt. vi har haft våra roliga stunder , vi har haft jobbiga stunder, ledsamma stunder, vi har haft våra trevliga resor i hop. nu åter står bara en sak, att uppfostra din blivande stjärna ihop som du förhoppningsvis kommer få våren 2015 ;)) sen ska vi bara ha super kul ihop, så länge vi bägge orkar och får vara friska, du ska ju vara Linus kör häst. en läromästare till honom. men skulle du inte må toppen och vara dålig och inte gnistan finns kvar, är det min skyldighet att kunna släppa dej, att släppa på ditt lidande. jag lovar dej att när den dagen kommer bli det tufft men ja klarar det , jag måste klara det enbart för din skull. 
alla ni mina djur har ni era starka band till mig,
zita har ett på ett annat sätt, cookie är obeskrivlig det kommer aldrig finnas någon sådan hund som henne sen, och Nickan har ett annat band. alla har ni ett varsitt fast på olika vis =)

tycker synd om dom som inte varken gillar djur eller har några. ni vet inte vad ni går miste om. =) 



solstrålen  Linus

Jag o Linus i bollhavet idag 

Linus

hum här var det många bollar vem ska ja börja käka på =) 

en sliten liam efter många timmar på leklandet

liam å tom slitna killar en dag på leklandet 

en härlig bild på vänern en promenad förra veckan 

// MARIE




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar