måndag 11 november 2013

ut leasas

Sto leasas ut till trav 70-30 /avel/ridhäst. Fick ett föl våren 2012 , mycket fint och trevligt föl finns att se på gården. Stoet utlånat som sällskap efter det så ej igång satt för dagen. Gjort 26 starter 1-1-2, rekord 16,5. Har 270 start poäng. Inriden , har humör så ingen ny börjar häst. Ca 165 i manken. Hel och fräsch . Ring eller maila för intresse. Namn Zarita Loh. 




Idag var jag istallet vid 8 och släppte ut hästarna och mockade. sen hem och gick en runda med Maria 5,5 km ca. Linus och Cookie var också med.
Sen var det stallet igen och körde Nickan 4 intervaller i sand backen, och hon kändes så dunder fin så det finns inga ord. hon är verkligen på topp nu, kul när hon känns så bra. 

Sen var det Chippens tur en jogging runda, 1,2 mil jogging han var verkligen framåt idag, och sköte sig gör fint. känns inte som han tappat så mycket så intervallerna i backen kan vi nog börja med. lite lätt.

Zita skulle jag också ha kört men valde att köra henne i möra istället. då jag inte är helt 100 utan fryser och snorar och hostar och mår inge vidare. så då har jag den finaste pållen att längta till en ny dag i morgon =) 

Te möran märks det om Nickan kommer med till Färjestad på söndag eller ej. amatör loppet. sällan jag anmäler till amatör lopp di kör som idioter. men kan va en för del för nickan då =) 

onsdag ska jag till tandläkaren och det ser jag inte fram emot blä. 

// MI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar