tisdag 5 november 2013

åter tillbaka ;))

Nu är jag tillbaka igen. ibland hinns inte bloggen med riktigt som jag vill. Men men bara gilla läget. 
Ni får hålla ut skick ibland kommer det ett nytt lite då och då =)

Hästarna:
Zita : har nu stått 3 veckor och såret är så gott som ganska läkt nu, så hon kommer köras igång till helgen igen. och hon har växt enormt nu efter enbart dessa 3 veckor hon stått nu mäter hon 1.60 i manken. och högre är hon i rumpan. =) Men det blir så när man kör igång och sen ställer av di, då drar växt värken igång, bara gilla läget.

Chippen: Har blivit genom gången av veterinär Daniel, och det visade sig att han var halt lite här och där. ganska mycket på fram kotorna, så han fick bli behandlad, och har nu på torsdag stått sina 14 dagar, så jag drar även igång honom till helgen. ska bli kul med en upp frächad pålle och nu ha han fått käkat upp sig lite också. och nu äter han både inne och ute och upp ätet är det =)) gött det. det löste sig till slut med maten, samt att det ska bli intressant och se om han äter bra när han startar sen, det sägs att han inte äter bra efter start, men det hoppas jag att han gör nu efter mina hokus pokus konster =) hehe. 

Nickan: Har joggat och gått 2 snabbjobb med 4 intervaller i sanden i backen efter senaste starten på Färjestad, hon har känts grymt fin och väldigt glad och framåt. de var en jogging vända hon inte kändes helt 100 tyckte jag, och tänkte att nu faller hon tillbaka till den gamla Nickan, men nepp alla har vi en dålig dag i bland. anmälde henne till Färjestad till 2 lopp so gick igår men hon kom inte med i di loppen för lite med poäng 340p räckte inte. så jag anmälde henne till Åby istället högst 120,000 kr och sto lopp. 
blev ny kusk och spår 1 på 20m tillägg. 2160 m volt. och idag besökte vi ÅBY.
Hon tog resan bra ner, och allt var nytt där nere så Marie började med att köra in helt fel på stall backen, men men fram kom vi även om vi fick skämmas lite när di fick flytta koner och lite så för att jag hade kört lite fel och jag vägrade att vända och köra om =)) stallarna kanon fina och ur lastnings stället var helt okej, även parkeringar , men dock plus i kanten för våran plats vid banan som ägare och tränare för att kunna följa hästen bättre live i volten, provstarten, värmning samt UPPLOPPET så helt klart helt mycket bättre, alla banor borde ha så =) 
Plus nära till vinnarcirkeln, men ditt kom vi inte idag. hon hamnade 5 invändigt, och låg där hela vägen, fick en trött rygg sista sväng, TYVÄRR för där sabbade den våra chanser till en 3-4 placering, men hon fick iallafall en fin spurt på Open Strech och fick en 6 placering på 16,8, och jag är kanon nöjd, hon gör sitt bästa, känns och är skit fin, och kusken gjorde som jag sa IN vändigt så länge som det bara går då alla vet att Nickan går ej köras uti i spåren, med hem fick hon en fin matlapp på 3800kr det täcker iaf kostnader för kusk, anmälning, och boxhyra och bränsle, samt en liten slant över till morätter och mat =)))

Hemma igen blev det att spika på skorna igen samt ut i hagen för henne 1 timme för att få sträcka på sig ett tag, sen ingång för allihop när jag mockat och gjort klart stallet.

nu tar vi godnatt här =)) 

PS med Linus är allt bra. Linda (syster min) passade honom hela dagen idag då jag var till Åby och Robin jobbade hel dag plus över tid på stoppet.

hare gött // MI 

Bilderna ligger huller om buller! men det är iaf vår dag idag i bilder =) 

volten 

volten 

mellan värmning och lopp

hemma efter åby resan 

hemma efter åby resan , nu tar Nickan kvällen 

volten 

till provstarten 

inför värmning 

värmningen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar