torsdag 14 november 2013

Hon kommer hem igen.




Ja nu har jag tänkt och tänkt. Men kommit fram till att mina Prinsessa är för speciell för att bara ta bort så där. Jag ska försöka lösa det hela på något bra sätt. men hon ska i allafall få komma hem och så får vi se vad jag gör med henne, 
kanske ska prova lite hokus pokus på henne också =))) 
nja vi får se, åker upp och hämtar henne nästa helg i Årjäng iaf. 
Min fina Zarita <3 


Till dom andra hästarna nu då.

Nickan joggade i onsdags på ett mycket bra sätt 1.2 mil och kändes fin, Hon kom ej med till färjestad på söndag, så kom med på axevalla på tisdag kväll. och shit säger jag bara vilket motstånd, jepp alla lopp ska köras och på tisdag är jag bara glad om hon gör ett bra trots placering, för det kommer bli enormt hårt emot. så kommer hon sist och gör ett bra lopp som hon alltid gör så är jag nöjd. kan inte begära mer när det ser ut som det gör. spåret var helt super bra kunde inte bli bättre samt att Paw som kört henne några gånger förut håller styrningen så det får bli som det blir. Upploppet är LÅNGT.!

Chippen : Japp han satt jag med ett leende bakom i onsdags, så underbart fin, han fick ett intervall jobb så som Nickan går. lång jogging sen 4 intervaller i backen i sanden, och det var en annan chippen. glad över att jag körde ett intervall jobb med honom innan behandlingen. för att kunna jämföra, första gången gick han som en sy maskin tyckte jag, igår flög steget fram, öra fram och tyckte det var rent ut sagt super kul, och inte vart han tagen för det, nej fasiken han kunde springa 4.5 till om han bara fick =)) Så han ska bli rolig att fortsätta få klar till start ;) ska bli spännande. känns riktigt bra med honom , men vill inte ta för möe givet då blir jag bara besviken om han inte är som jag tror, men det kändes verkligen skillnad på honom i snabbare farter. och det är positivt. kanske är det det som stört honom en längre tid. bara hoppas. 

Zita, körde jag idag jogg 1 mil går hon nu varannan dag, när hon koncentrerar sig på arbete och att springa är hon super fin, men när hon koncentrerar sig på annat är hon över hela vägen ;/ hehe. men hon är ju bara barnet;))

Linus och jag har hostat och snorat i kapp och varit allmänt förkylda. men vi har varit ute på våra promenader och rört oss på det vi orkar. och nu börjar det av ta iaf lite smått. försökt fått tag i linus doktor vid flera tillfällen utan att lyckats ;( tyvärr. trots jag fått en telefon tid som doktorn själv skulle ringt oss vid 2 tillfällen men inte ens det. då blir man bara lite små grini, men det är väl så sjukvården är. ! men mycket dåligt av dom att inte höra av sig när jag söker dom ang Linus. 

Nu blir det natten. 
körning i möra med Nickan och Chippen, båda två ska jogga, zita jogglördag, intervaller på söndag med chippen och  Nickan. 

gammal tävlings bild på Chippen.



// MI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar