tisdag 26 november 2013

startlistorna

Nu har startlistorna kommit.

Nickan fick spår 5 på 2140m auto. med Paw i styrningen. så det känns bra. motståndet är väl ganska hårt. men gör hon som vanligt bra lopp så är jag nöjd och blir det en matlapp med hem så är det bara ett plus =))

Chippen fick spår 1 på 2160m volt. och 5 hästar med bara. men det är några räser kuskar med som gillar att gasa så vi kommer ta det vackert jag och Chippen. Det är ju bara ett bygdetrav. och jag är mest ute för att se vilken utrustning han ska gå med. 

det blir på lördag, automatchek, med ryck tussar, samt om banan tillåter barfota bak, annars blir det vanliga skor runt om guld skorna med brodd. så får vi se efteråt vad som funkade och inte.


Idag var det 9 minus grader ute på möran. var 5 när jag åkte till stallet. var planerat ett lättare snabbjobb för chippen men eftersom underlaget troligen skulle vara sten hårt vad jag trodde. så satte jag chippen för vagn och hade med Nickan som hand häst. Men till min stora glädje så hade sanden inte frusit på så ett snabbjobb kunde det ha blivit, men körde 2 mil med dom, så får chippen gå lättare snabbjobb i sandbacken på torsdag och även nickan. 

Zita joggar i morgon. 

// MI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar