lördag 30 november 2013

bygdetrav och snabbjobb

Idag börjades dagen med att försova sig. hade tydligen stängt av klockan alla gånger den räckte. skulle vara istallet kl 7 men vaknade kl 07.15 , men men gick bra ändå. Mamma var snäll och tog Linus hela dagen.

släppte ut Zita och Nickan, och sen gjorde jag klart Chippen.

Var framme i Årjäng vid 09.20 hämtade allt och började vid 11 att sela och fixa med Chippen, körde honom 3 bakvarv, sen en provstart, och han kändes otroligt start snabb och väldigt fin, sen fick han stå en stund, drog aldrig av honom bakskorna då jag inte tyckte det behövdes. 

Sedan var det klart för start, visade sig att 3 var strukna alltså bara 2 st kvar. hum jaha bara gilla läget. ena på start och jag å chippen på 20 m tillägg. kom ikap i första sväng, låg i rygg till 600 kvar då styrde jag på i dödes och tyckte ledaren i galöpp ;)) så det blev en säker seger på bästa sätt. blev ju inte som jag tänkt mig direkt hade ju tänk ha lite hästar med för att kunna se lite vart han stod i tider osv osv. nu vart han väldigt loj när hästen invändigt galoppera. så han blev ensam det var inte kul tyckte han, så han var bra loj sista biten,men men han var travsäker och lätt körd... !
Så blev en 22 tid i mål, gick bra sist biten då första 1000m var 26 tempo. 

kollade lite i proppen nu så troligen anmäler jag honom till den 8 dec på färjestad i ett lopp. prop: 20-225,000 kr tillägg vid 80,000 kr. eller ettp 21lopp tilläggvid 22 ,ooo krsamt tillägg vid 67,000 kr. men det var ett p 21 lopp. så det känns som att bägge loppen kommer gå lika fort typ. 
men vi får se vilket av dom det blir. får se i morgon hur han tog dagen, 

på vägen hem tog jag med Zarita hem, då hennes låntagare ville lämna henne tillbaka efter 1års tid.

så väl hemma så var det många som blev glada. ut i hagen med Chippen ooch Zarita. sen in med Nickan och hinna köra henne innan det blev gör svart ute. och det han jag väl skapligt iaf =) 
dock blev det fort mörkt, så sista intervallen var det kool svart så fick lita på hästen att hon sprang rätt väg och det gjorde hon. och hon kändes toppen, sista intervallen var det mörkt så hon böev rädd för något spöke, och då blev det ben överallt och hon bara rusade iväg så då bromsade jag henne och samtidigt hoppade hon i galopp på nöe vis men det var sista 50m. men hon kändes väldigt pigg och jätte fin =)) inget att klaga på där inte =) 

Väl hemma blev detmockning och göra klart stallet. ställde in Nickan på hennes plats och Zarita mitt emot, in med chippen och Zita, men det vart ingen lugn och ro på Zarita och Nickan, så bytte plats på Zita och Zarita, så Zarita fick sin gamla box tillbaka som hon alltid stått i och brevid Nickan så klart, då vart det cool lungt . gammal vänskap rostar aldrig. 


 Innan värmning 
 Efter lopp drog inte en pust, 
målfoto

Nu laddar jag inför Nickans start på Måndag.!

// MI 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar