söndag 20 oktober 2013

halt häst ;(

Zita är totalt block halt ;/ inte alls kul, började i tisdags och bara blivit värre och värre, i går lördag vände det. men hon vill fortfarande inte gå på benet. och hoppar mer eller mindre på 3 ben. men ändå vill hon ut i sjukhagen. gör ont i mitt hjärta att se henne så. inte alls kul, lika ledsen varje gång jag kommer till stallet och ser henne. urk. att ett vanligt ball tramp kunde bli så ila fult och äckligt. 


igår morse efter jag gjort rent det.

i morse såg det ut så här efter jag gjort rent det.
ser ut att gå åt rätt håll iaf, men tar nog en tid att få henne halt fri och läkt =/ typiskt...

i möra hämtar jag ut metacam på apoteket till henne och hoppas det tar bort lite smärta på henne. 

I går körde jag:
Nickan: jogg 1,5 mil och sen 4 intervaller i sanden backe och det var hon verkligen fin i, hon är så fin nu så det går inte beskriva. shitt vad hänt =) 

<Chippen joggade också 1.5 mil kändes också fin fin och tunneln under e18 kom han också under. 
han äter nu igen på möran och kommer fortsätta med det tro mig =) hehe. 


i morgon är det start för Nickan som gäller på kvällen på Färjestad tråkigt nog, men men bara hoppas vi kan få en sista slant iaf, motståndet vet jag inte så möe om mer än att hon mött di flesta förut.
bara hoppas på ett invändigt lopp så länge som det bara går. 

Chippen ska joggas en tur i morgon, 
och zita får väl gå ut i hagen , så hoppas jag att såret ser något bättre ut, bara hålla tummarna. 
vill att min fina tjej ska bli bra igen. 

// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar