fredag 18 oktober 2013

Gör ont i mammas hjärta =(


Att se min bebis hoppa på 3 ben. men men snart blir hon väl bra igen. =(

Ett tramp som har blivit rejält infekterat men nu har jag varit på apoteket och köpt grejer för att hålla detta sår kliniskt rent,  bara hoppas det läker fort så hon inte hinner komma in i allt för snabb växt period , kan lätt bli så om man ställer ner en åring efter man kört igång den.

idag fick hon gå ut i hagen mellan chippen och Nickan, en sjukhage so inte är alls stor och mest sly och gräs, så hon inte får in mer smuts än nödvändigt. hon har problem att ta sig in och ut från hagen en bättre att hon rör lite på sig än inget alls.

chippen kommer få besök igen någon dag under helgen, då han lagt av med sin morgon mat igen. som tur är äter han ju upp allt på kvällen =) samt höet ute på morgonen, men vill att han ska försöka få i sig en liten del på möran iaf. så kan man få hjälp med det så klart man inte tackar nej, tror det kan vara lite vassa tänder som spökar också. men det får daniel ta på torsdag när han kommer.

Nickan går lätt snabbjobb hemma i sanden/backen  i morgon 4 intervaller. så får vi hoppas inga jägare skjuter oss då det är i skogen. får sätt på henne reflexer =) 
hon har varit pigg och fin i hagen , bra det =) så kul och se henne så pigg och glad =) 
Inför måndagens start har jag inte kollat konkurrenter mer än att några har hon mött förut, men som jag sagt förut hon gillar inte den banan så får hoppas hon gör som hon brukar, sitt bästa ! <3 och få en sista matlapp. mer krav har jag inte på henne. alltid lika kul att tävla med henne trots psyket inte finns. 
men hon älskar ändå att tävla vad det verkar och kunna smyg köras till en fin placering. 

Chippen ska jogga även han i sanden, fast på tränings slingorna, och se fall han vågar gå genom tunneln hem under E18, tror han är tuff nog och vågar det. Vågar nickan så vågar han..

Zita är inte halt fri till i morgon så hon får stå över i morgon också ;((

Sitter och håller Linus vaken nu så han kan sova inatt. inatt skrek han från kl 01-05,30 kl 04,00 tog jag täcke och kudde och la mig i soffan med öron proppar. vad gör man? han har inte ont i magen, inte hungri och allmänt stönig.!

Jupp han är väl lik sin mor och far säjs det  =)=)

// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar