söndag 2 augusti 2015

Ny häst från Halmstad

 Strosa gick ett intervall jobb igår Lördag 7 st i sanden. Hon kändes dunder fin, och pulsen var jätte bra. Hon tog det hela med ro och känns bättre och bättre. Hon är en väldigt speciell dam men ändå så lätt och ha å göra med. 

Fanny kom sen på eftermiddagen och gick igenom henne. Hon kändes mycket finare i kroppen denna gång än förra. Ischiasen har inte kommit tillbaka. Hon hade några knutar här och där som togs upp. 
Strosa tyckte om det.

Skritt 30 min på Söndag idag alltså för hand. Lätt  jogg på Måndag i vagn ,Onsdag blir det sista intervall jobbet innan start. Strosa Anmäls på måndag till Årjäng den 9 Aug. Och med 735 poäng borde jag inte vara orolig att vi inte skulle komma med. 


Fredag FM blev jag  ägare till en ett års hingst. Billig som ett troll så kunde inte tacka nej. Om jag gör en låång historia väldigt kort. så var det privata familj kärl till varför han såldes. Vi var nere kl 18,30 i Halmstad och fick fika och fixade alla papper och allt. sen åkte vi till ettårs betet där han gick, han var jätte fin. fina ben kropp, hull, hovar. trevlig liten häst som var väldigt hanterad vad det verkar. vi lastade kl 20.30 och han gick på inom 5 minuter. Var hemma kl 02.00 , han fick stå bredvid strosa i boxen och dom nosade bara på varann så var det bra och bägge ställde sig och åt mat. Igår var han ute i hagen för första gången här och gick och strosade runt och käka gräs. hade ätit upp allt hö under natten och druckit vatten. Vid ingång 21,00 igår kväll så ställde ja upp honom på gången och borstade igenom honom och myste lite. trevlig kille. Inkörningen börjar snart. Innan dess ska han få installera sig lite i några dagar. Han heter Thundersstruck P.O. 


Brudarna med föl på bete, mår gott. fodras lite med hö då gräset är lite små dåligt. vill inte ha några smala hästar. =) 


Zitazarita M.J. min första uppfödning efter stoet Zarita Loh. Var ute i ett byggde trav i hagfors i fredags kväll och vann plätt lätt på tiden 19,9 2140m volt spår 1. Bygdetrav är som ett provlopp på skoj typ. Så nu vankas det snart start för henne skulle jag tro. Mycket kul . ska bli så roligt. Min lille Zita. 
Då jag själv var till Halmstad hade ja en god vän som var staket kusk åt mig och kollade In Zita hur hon gick i loppet . och tog själv klart kortet =) 

// MI 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar