onsdag 10 september 2014

Jobb, Dagis, och hästar

Ja jobbat har jag börjat gjort. I segerstad på Dagis, dock har jag hamnat mest i köket men vad gör det jag älskar ju laga mat, så jag ställer mig gladeligen där =)

Linus Började på Dagis förra veckan vart massa strul i början på veckan med personal och chefer osv. Men bara man ä på och lite vrång så funkar allt, konstigt att man ska behöva bli arg innan det händer något. 
Och dagis har funkat fint. Dock har han nu blivit smittad av dagis baskilusker  så vi blir hemma både idag och i morgon trist , då ja missar ca 17 timmars jobba =( men men någon måste ju va hemma med Linus så det blir ju jag då.  Dagis är stängt på fredag så då blir det inget jobba heller. 

Rhodos är det nu bara 1 vecka kvar tills vi drar till =)) ska bli gött. Soligt och varmt. 
men vet att efter 3 dagar längtar ja hem igen =) men första dagarna kommer bli gött.

Zita går snabbjobb med lite lätt tryck vagn och hon tar det bra, ska dra igång med lite provlopp efter ja varit i Rhodos. Sen får vi se om hon är mogen för att kvala in i November eller om jag väntar. 
Hon tränar på riktigt fint iaf.

Nickan går bara i hagen och nja hon verkar trivas ännu med det =)

Zarita har jag nu brukat 2 ridlektioner på för instruktör och det går så jäklans bra så det inte är sant. jag börjar ånga att ja betäckte henne  =( men kan glädjas åt att jag inte tog beslutet att ta bort henne för en så fin och lätt lärd häst inom ridning. så hellre att ja betäckte henne än att ja tog bort henne <3 vi missar några månader te våren men vad gör det HON LEVER JU <3 och vi kan fortsätta i slutet av sommaren igen sen och sen får vi se hur långt ja kan försöka få henne utbildad inom ridningen. 
Hon är otroligt lätt lärd iaf och enbart på 2 veckor har hon tagit galoppen i bägge varven , och går fint på volten och smidig och fin i svängarna =)  Sen har vi ju bra mycket framför oss men att hon skulle ta och fixa galoppen så fort det trodde jag aldrig. Idag är det en ny ridlektion för oss och jag längtar redan, man är som barn på nytt man nästan går och väntar att klockan ska bli 18 så man får lasta och åka iväg. =) kul ja äntligen hittade något som hon fungerar till =) inte bara lämnar fina avkommor =) 

Blenda rids till och från av lite olika små tjejer. var en 7årig  tjej förra veckan som ville ut och rida så vem passade inte bättre än lilla Blenda.hon kunde nästan ingenting, men Blenda säker på foten den lilla ponnyn. Annars lever livet för henne i hagen med alla kossa kompisar och Zita. 

alla kattungar har nu blivit sålda och hämtade , den sista skulle bli hämtad nu på fredag men dom som tingat henne hoppade av, så det ä fortfarande en kvar. En liten Doris. men kanske behåller ja henne ändå själv hon är ju så enormt fin. men ä rädd för hon går samma öde som Grållan gjorde =( å det vill ja inte uppleva en gång till. 
Vi får se vad det blir. Eller så lir hon kanske kvar istallet. lite för fin katt bara för att bo i ett stall ;) 

Vovvarna är det bra med. dom sover för det mesta om dagarna. Cookie sover väl mest. drömde i natt att ja sålde henne för 8000kr =/ vaknade och var tvungen kolla så hon fanns kvar, och vist låg hon allt i fot ändan på sängen tack och lov. skulle aldrig i min vildaste fantasi sälja henne. Det är ju min bebis det. min lilla gamla gumma. fyller snart 9 bast. =) 


Bilderna 3 år gamla, hon ä bara lite gråare nu =) 

Hej svejs. // MI 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar