torsdag 13 mars 2014

Blickar framåt mot vår och sommar

Ingen idé att ja nämner IGEN att det var länge sen ja skrev.

Kan tyvärr inte bättra mig med skrivandet =) Linus å djuren tar all tid tydligen, men det är väl så det ska va;)

Jag håller på med Jägarexamen blir en intensiv kurs 27-28-29-30 Mars i Karlstad. så det är meningen jag ska ha min examen under den helgen. Teori är inte min duktiga sida direkt. ja kan läsa en mening 50 gg men ja kommer ändå inte ihåg den några timmar senare. Suck. inget läs huvud alls, och det är inte så kul.

En ny vovve har det blivit också. ska man bli jägare måste man ju ha en jakt kompis. så det fick bli en drever kille på 6,5 år. passar oss kanon bra. injagad och vet redan vad han ska göra. dock hade han suttit många år i hundgård. men en å annan olycka har det blivit, men nu går det bättre. och ligga i soffan om kvällarna det är mys det tycker han ;) Han längtar nog till höst kanten nu så han kan få komma ut och jaga. 

Cookie har blivit vår fin, ny klippt eller ny rakad heter det väl. det var som att klippa ett får, gud vilken päls. men hon älskar verkligen att vara kort klippt. 

Nickan var ute i ett lopp på axevalla början på februari, men det sket sig totalt. först utan pengar och lerigt var det. 
behandlade henne efter starten då hon inte verkade vara på topp.
fick sedan vila . och gått på lösdriften dygnet runt med dom andra. verkar hon trivas med. 

åkte till sälen vecka 9 gjorde vi med mor å far. lite trist väder men annars kanon bra.

anmälde henne till start i örebro och det var tänkt det skulle vara hennes livs sista start för att sedan vandra vidare till avels boxen, men ack verkade ha fel eller så hörde hon mig. för idag på örebro var det en lugn häst i värmningen, nästan så ja trodde hon var sjuk. hamnade sist men kom efter 1000m i 5 invändigt. smeten var som grädde på moset på upploppet. inte en enda utväg. ingen lucka någon stanns och pigg och gick hela vägen . 6a vart det och 16,7 på 2160m volt. hum hon har rekord 16.4 m volt. ja den slutar aödrig att förvåna mig, är det så att hon inte vill i avels boxen eller har hon blivit klart förbättrad efter behandling och ute drift på 50 hektar åker och skogs mark dygnet runt?! För det kan ju inte bero på enbart tungbandet ja använde mig av idag. Hade hon fått fritt hade det varit kul å sett vilken placering, men jag är nöjd. Duktig häst och duktig kusk fin resa =) 

poängen är nu fattiga men hon har ett lopp 23 mars på färjesad ett p 22 lopp. sto lopp också. högst 149,000 kr och hon har 119.??? kr borde ju klart komma med där tycker man. jag håller tummar och tår.
hemma vart det sommar skor på.
nu har alla mina 3 pållar sommar skor så nu kan snön komma ;) 

Zita joggar på som en kanon. känns väldigt fin iaf har ju ingen annan 2 åring å jämföra med men klart man skryter över sina egna, vem gör inte det. ?!

kom under väg tunneln med henne förra veckan så idag var det 3 passet vi kör slingorna på sand vägarna där. och idag var hon morsk , 1.5mil blev det och hon blev morskare och morskare och vill gärna bestämma själv hur det ska köras, dock får hon inte det och kan bli lite små pigg och slå i huvudet och sätt det mellan frambenen och lite så. får nog ta fram checken snart till henne =) men kul när hon sköter sig och i rätt gång art. ridskor det är grejer det =)

Zarita har jag hittat en som ska låna från april någon gång. hon är hem och rider henne 1.2 dagar i veckan och det funkar fint. hon verkar trivas över att få lite ompyssling och turer i skogen .hon flyttar ju inte många mil i från heller så det känns bra. 


Ny mat diet har ja börjat med också, började 7 februari. och har på 4.5 vecka gått ner 8 kg,jag hoppas det fortsätter så bra, då ja har många kg kvar att kampas med. men att tabort allt socker osv har gjort mig mycket piggare, och gladare och har energi som heter duga, och en vilja som ja inte sett röken av på många år. fasiken vilken känsla! Dieten heter Dukana, guld värld. 

nu blir det sängen. 

i möra har ja fullt upp igen=)

// MI


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar